Ég verð nú að segja að það voru margar mjög góðar setningar í bókinni en þessar eru samt í uppáhaldi:

<b>McGonangall:</b> <i>'Dear, dear,' said Professor McGonagall sardonically, as one of the dragons soared around her classroom, emitting loud bangs and exhaling flame. ‘Miss Brown, would you mind running along to the Headmistress and informing her that we have an escaped firework in our classroom?’</i>

<b>Fred og George:</b> <i>“I think we've outgrown full-time education”
“Special discounts to Hogwarts students who swear they're going to use our products to get rid of this old bat.”
“Give her hell from us, Peeves”</i>

<b>Dumbledore:</b> <i>Well – it's just that you seem to be laboring under the delusion that I am going to – what is the phrase? ‘Come quietly.’ I am afraid I am not going to come quietly at all, Cornelius. I have absolutely no intention of being sent to Azkaban. I could break out, of course – but what a waste of time, and frankly, I can think of a whole host of things I would rather be doing.“</i> Þetta ansi mögnuð orð…

Og síðan aðeins seinna:

<i>”Don't be silly, Dawlish,“ said Dumbledore kindly. ”I'm sure you are an excellent Auror, I seem to remember that you achieved ‘Outstanding’ in all your N.E.W.Ts but if you attempt to – er – ‘bring me in’ by force, I will have to hurt you.“</i>

Það eru fleiri setningar sem mig langar að setja inn en ég bara nenni því ekki. Hvað eru uppáhaldssetningarnar ykkar?<br><br>§§§
<b><i>BudIcer:</b>
Maðurinn sem vinnur svart hjá ríkinu…</i>

<b>shelob skrifaði:</b><br><hr><i>Ef BudIcer segir eitthvað, þá eru 70% líkur á að það sé kaldhæðni. :)</i><br><hr>
Viltu sjá flottasta HP Fanart á netinu? <a href=”http://kasmir.hugi.is/BudIcer/">Sjáðu.</a> Safnið er <b>90</b> myndir og stækkar enn.
§§§
Admin@hp since 26. june 2003 - 10:25