En Anmeldelse af Nora

Refaret:
Bogen Nora handler om en pige, Nora, hendes familie og venner. I begyndelsen er Nora gravid og hun skal til abort. Vi lærer at hendes mor har fået en abort når hun var ung. Disse aborte er bare talt om i de første to kapitler men jeg nævner det senere i mit anmeldelse. Den vigtigeste historie begynder når Nora går med sin veninde på ferie til Slettestranden, der møder hun Jannik og de bliver kærestepar. Når Noras mor, Marianne finder af det bliver hun meget frygtful og tungsindig, Nora ser det men ved ikke hvorfor, men det får vi at vide. Marianne har nemlig også været på ferie til Slettestranden, men når hun var der mødte hun en mand, disse mand var Per, Janniks far. Per og Marianne var forelsket og Marianne boede hos ham et sommer, da var Jannik bare et barn. Pers kone, Janniks mor, var på sindssygehospital. Marianne forlød Per når hans kone skulle komme hjem. Når hun gik, var hun gravid med Nora. Nora og Jannik er derfor halv-søskende. Marianne vil fortælle Nora om det, men Niels, den mand Nora tror er sin far, vil det ikke. I slutningen fortæller Marianne sandheden til Nora, Nora bliver meget vred og forlader sine forældre, men ikke Jannik. Trods Jannik og Nora ved at de er halv-søskende, elsker de hinanden stadigt og trods det er forbudt vil de være sammen.

Kritik:
Når jeg begyndt at læse disse bog, troede jeg at jeg ville more mig ved det. Jeg har sidste året haft Talkshow, en anden bog efter den samme forfatter, på mit natbord, men har været optaget så jeg har ikke begyndt. Nu er jeg ikke så sikker jeg vil læse Talkshow, hvorfor spørger I måske, i disse anmeldelse vil jeg sig det til jer.
Jeg synes disse bog er kedeligt, uspænende og helt underlig. Jeg tror at når Tine Bryld begydte at skrive det vidste hun bare at historien skulle begynde med en gravid pige som var at overveje abort og måske at hendes mor havde gjort det samme når hun var ung men at det havde været ulovligt da. Det tror jeg fordi på sin hjemmeside fortæller Tine om at hun fik et ulovligt abort når hun var ung. De første to-fire kapitler er fine, men så begynder det. De uendelige problemer som disse familie og Nora´s venner har. Når jeg havde læst en halv del af bøgen syntes jeg at det var bare vrøvl. Tine går for langt, alle verdens problemer er samled sammen i en bog.
Just ask yourself: WWCD!