The Goose Girl er bók sem ég var að klára að lesa. The Goose Girl er eftir Shannon Hale sem er bara allt í einu orðin ein af uppáhaldsrithöfundunum mínum. Hérna er það sem stendur á bókinni: ‘You what are you? The brat of lucky parents who were related to a childless king. There is no such thing as royal blood’

At the age of sixteen Crown Princess Ani is told she must leave everything she knows, to marry someone she has never met. It will create a powerfull alliance. But fate has much worse in store for her. Ani must use every ounce of cunning and determination to defend what is rightfully hers, from those who want to take it from her.

'In layer upon layer of detail a beautiful coming-of-age story emerges, a tale about learning to rescue yourself rather than falling accidentally into happily-ever-after' New York Times

'Hale's writing is beatiful, with a vivid eye for detail' Daily Telegraph

Bókin er gefin út af Bloomsbury. Ég mæli sterklega með þessari bók, fyrir þá sem hafa gaman af ævintýrum. Þessi bók er mjög rík af mismunandi tilfinningum sem lesandinn finnur fyrir á meðan hann er að lesa bókina. The Goose Girl snart mig svo djúpt, og ég lifði mig svo mikið inn í þetta (ég gat séð allt sögusviðið fyrir mér) að ég fór að gráta í eitt skipti við það að lesa bókina. Ég vona svo innilega að Shannon Hale komi með framhald.
It isn't easy having a good time. Even smiling makes my face ache. -Frank Furter, Rocky Horror Picture Show..